סובלים מאולקוס, כיב קיבה?

בעבר נהגו להגיד – תרגע, שלא תקבל אולקוס..

היום כבר יודעים שכנראה האולקוס לא נובע מהעצבים.

רוב הסיכויים שמקורו בתרופות ממשפחת ה NSAIDS שפוגעות בדופן הקיבה כמו ארקוקוסיה. אטופן וכד’ או מהחיידק הליקובקטר פילורי שמשתרש בדופן הקיבה ויוצר כיבים.

מה אפשר לעשות?

לתזונה יש תפקיד משמעותי בניהול האולקוס.

קבלו את רשימת המזונות המומלצים והמזיקים לסובלים מאולקוס:

מזונות מומלצים:

מזונות עשירים בפרוביוטיקה כמו מיסו, קימצ’י, יוגורט וטמפה וצריכת פורביוטיקה יעזרו להגביר את הפלורה הטובה שבמעיים. היא תעזור יודעת להלחם בהליקובטר ולהגביל את אזורי המחייה שלו.

מזונות עשירים בסיבים כמו תפוחי עץ, שיבולת שועל, אגסים יסייעו בספיגת חומצת המעי והקטנת תחושת הצריבה והכאב.

בטטה ודלעת עשירים בויטמין A המזין ומשקם את רקמת הקיבה. כמות משמעותית של ויטמין A נמצא גם בגזר, תרד, מלון וכבד בקר.

פלפל אדום עשיר בויטמין C. ויטמין C והא נוגד חימצון חשוב אשר מסייע בהחלמת פצעים וחיזוק מערכת החיסון. מקורות נוספים לויטמין C הם קיווי, ברוקולי, תותים ופירות הדר.

דווקא תפוזים, הידועים כמקור נפלא לויטמין C אינם מומלצים. הם גורמים ליצירת לחות בגוף, אלרגנים וקשים לעיכול. אז בפעם הבאה החליפו את כוס מיץ התפוזים בכוס מיץ גזר.

מזונות מזיקים:

חלב – בניגוד למה שמקובל צריכת חלב גורמת לייצור חומצות מעי. הגברת החומציות במעי תגרום לתחושת שריפה של הכיב. (וכן, יתכן שהחלב יעזור במיידי אך יחמיר את המצב לאורך זמן). החלב גם מחריף מצבי דלקת בגוף ומגביר ייצור הורמוני גדילה בגוף. בקיצור – חלב נועד לעגלות שרוצות להפוך לפרות..

מאכלים מטוגנים ושמנים קשים לעיכול ואינם מתאימים במצב של מערכת עיכול חלשה ופצועה.

אוכל חריף מחמם ומגרה את מערכת העיכול, אם אתם מרגישים החמרה בעקבות צריכתו עדיף להמנע.

מאכלים מסויימים עלולים להגביר את רגישות בקיבה. מאכלים כגון פירות חומציים, שוקולד וקפה עלולים לגרות את הקיבה. ניהול יומן תזונה (אפילו מצולם בסלולר) יכול לעזור לכם לאתר את המקור לכאבים ולהמנע מצריכתו.

הטיפים לא עזרו לך?

יש עוד הרבה שיטות טבעיות שיכולות לעזור בשיקום מערכת העיכול וריפוי הכיבים, הכחדת ההליליקובקטר והפחתת הכאבים במערכת העיכול.

שיטת הטיפול הייחודית שלי יכולה לעזור לך!

לא חבל לצאת לפני שתירשמו לקבלת טיפים למייל ?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן