פציעות ספורט-טיפול טבעי ומניעה

טיפול ומניעת פציעות ספורט לספורטאים

ספוראים בכל ענף סובלים מפציעות ספורט בתכיפות גבוהה יותר משאר האוכלוסייה.

הפציעות עלולות לגרום לכאבים, מוגבלות תנועה ואפילו השבתה של הספורטאי. אין ספק שבין אם מדובר בספורטאי מקצועי או חובב, פציעות הן “מתנה” לא מבורכת וכל שיטה שתעזור במניעתן היא מבורכת.

צירפתי לכם מספר טיפים שיכולים לעזור ואפילו קישורים לרכישת מוצרים מאתר iherb  עם הנחה של 5%.

בקליניקה – רנה פשוט להרגיש טוב- ניתן לקבל טיפול ייחודי בכאבים בשיטת PainLess המאפשרת חזרה מהירה של הספורטאי לשגרת האימונים.

הפציעות השכיחות אצל ספורטאים מתחלקות ל 5:

פגיעה שרירית

מתיחת שריר בעקבות עומס יתר. הפתרון- לעשות חימום טוב לפני האימון ומתיחות בסיומו. להיות עירניים לגוף ולא לייצר עומס יתר. 

נטילת מגנזיום בלילה לפני האימון תעזור בהרפיית השריר והסתגלות מהירה יותר לאימון. חשוב לבחור במגנזים בעל ספיגה טובה ומינימום תופעות לוואי כמו המגנזיום הזה. חימום השרירים לאחר האימון באמצעות שקית חימום או משחות מחממות יכול לעזור בהרפיית השריר.במידה וחשים כאב אקוטי בזמן האימון או מיד לאחריו מומלץ לקרר בכדי למנוע התפתחות דלקת באזור.

פגיעה גידית

תפקיד הגידים והרצועות לחבר בין השריר והשלד. מדובר ברקמה לא גמישה שתפקידה לייצב ולתמוך. פגיעה ומתיחה של הגידים עלולה לגרום לקרע (מלא או חלקי), כאבים, מגבלת תנועה וחוסר יציבות המפרק.

דלקת בגיד אכילס, נקעים בקרסול, דלקות במפרק הכתף – פעמים רבות דורשות התערבות כירורגית. לרפואה המשלימה יש יעילות רבה בטיפולבכאבים מסוג זה ובעיקר לטיפול בלייזר רך בעל יכולת חדירה לעומק הגיד, פינוי הדלקת ושיקום הרקמה.

שחיקת סחוסים

הסחוסים מהווים חוצץ של המפרקים והחוליות. עם חלוף השנים ושימוש יתר נוצרת שחיקה של הסחוסים. במפרק שכבר אינו מסוכך מתחילה להיווצר דלקת אשר הולכת ומחריפה וגרומת לכאב, נפיחות, מגבלת תונה ובצקת. הטיפול בשחיקת סחוסים יכול להיות ניתוחי אך יש פתרונותמצויינים בתחום הרפואה המשלימה כגון: טיפול בלייזר רך שעוזר לשיקום הסחוס, נטילה של קולגן המאפשר אספקת חומרי גלם לבניית הסחוסים. וייצוב המפרק באמצעות קינזיוטייפ.

גם שימוש בג’לטין יכול לעזור מאוד בשיקום המפרק- הכנתי לכם מתכון לסוכריות ג’לטין, גם טעים וגם מצויין למפרקים.

פגיעה במערכת השלד- נפילה לאנכונה עלולה לגרום לשבר. במקרה זה כמובן שיש לפנות מיד לטיפול רפואי וחבישה. לעצם יש יכולת נפלאה להשתקם ותיסוף של מומיו יכול לעזור בזירוז התהליך וחזרה מהירה יותר לשגרה.

דלקת – התנועות המהירות, העומס על מערכת השלד והמאמץ עלוליים לגרום לדלקת. מומלץ מאוד להקפיד על תזונה בריאה עשירה בנוגדי חימצון, ירקות ופירות. כמות מתאימה של חלבון  (כ- 1גר לכל 1ק”ג משקל גוף) ומנוחה. במקרה ואכן מתפתחת דלקת ניתן להעזר במגוון רב של צמחים נוגדי דלקת שיעזרו בפינוי הדלקת ללא תופעות הלוואי של התרופות שכולם מכירים (עייפות, פגיעה במערכת העיכול ועוד). 

תוספים מומלצים לספורטאים

תוספים מומלצים יעזרו למנוע פציעות, לשפר ספיגה ולעזור בהתאוששות השריר.

תוספת של BCAA – שילוב של חומצות אמינו החיוניות לשיקום השריר יעזור בהתאוששות מהירה מהאימון ובנייה מחודשת של השרירים. מומלץ ליטול בתוספת של מנת חלבון בכדי לאפשר חומרי גלם לבניית השריר.

ZMA הוא תוסף המכיל מגנזיום, אבץ ו- B6המיועד למקסימום ספיגה ולקידום ההחלמה מאימון.

האבץ ממלא תפקיד מרכזי בוויסות צמיחת התא ותיקון הרקמות ובשמירה על מערכת חיסון בריאה. מגנזיום חיוני לשמירה על איזון אלקטרוליט, ייצור אנרגיה ותפקוד תקין של העצבים. מומלץ מאוד לכדורסלנים להיות בהשגחה של מטפל מנוסה אשר ילווה אותם, ישמור על איזון ומניעה של פציעות ויתן מענה במקרה של פציעה.

מגנזיום לצריכה בערב לפני האימון

שיטת טיפול ייחודית PainLess  משלבת לייזר רך, נטורופתיה ודיקור ומסייעת ב:

  • טיפול מהיר בכאבים
  • פינוי דלקת ובצקת
  • שיקום רקמות וגידים
  • טיפול מהיר, ללא תופעות לוואי וללא כאב
  • מוכר ע”י ביטוחים פרטיים לרפואה משלימה.

הקליניקה נמצאת בכפר סבא, רחוב התעש 10 050-6544144 .

שתהיו לי בריאים

רנה שפירא – מפתחת שיטת PainLess, קליניקה לטיפול בכאבים ברפואה משלימה בשילוב לייזר רך, התע”ש 10 כפר סבא 050-6544144  

השארת תגובה