שייק בריאות

שייק חלבון הוא פתרון נפלא לארוחה קלה ומזינה.

ניתן להוסיף לשייק תוספים רבים, בלי לפגוע בטעם, בזכות הטעמים הדומיננטים של הפירות שאנו מוספים.

אני אוהבת להעשיר את השייק שלי באבקת חלבון ולזכות בתיסוף של חלבונים ותחושת שובע.

אז מה אני ממליצה להוסיף לשייק?

בסיס השייק

בסיס צמחי-אני מעדיפה להקטין ככל האפשר צריכה של חלב בקר. הבסיס של השייק שלי הוא בדר”כ שילוב של חלב סויה ומים. 

חשוב לשים לב שהרבה אנשים שרגישים לחלב פרה יפתחו רגישות גם לחלב סויה ולכן ניתן להכין את השייק ע”ס מים או חלב צמחי אחר כמו חלב שקדים/קוקוס/אורז/קוואקר וכד’

אבקת חלבון

ניתן למצוא מגוון אבקת חלבון המכילים כמות גבוהה של חלבון. קיימים מספר סוגי אבקות חלבון- צמחי, חלבי ע”ב מי גבינה וגיינר.

צמחי– נבוסס כל חלבונים צמחיים כגון סויה, אורז אפונה ועוד. מתאים לטבעונים, לרגישים ללקטוז ולמי שלא מעוניין בצריכה של חלב בקר.

חלבי/משולב–  אבקת חלבון מי גבינה הנספגת בגוף במהירות או שילב חלבונים המשלבות בין כמה סוגי חלבונים איכותיים כמו חלבון אלבומין (חלבון הביצה), חלבון מי גבינה, חלבון איזולט, חלבון קזאין,

גיינר– המכילה כמות גבוהה של קלוריות, בעיקר פחמימות פשוטות – עמילנים וסוכרים למתן אנרגיה זמינה ופחמימות מורכבות עשירות בסיבים

לאחר הרבה בדיקות אני בחרתי באבקת חלבון של חברת פוראבר.

  • היא מבוססת על חלבון סויה.
  • היא טעימה, עם מינון חלבון גבוה (כ- 24  גר’  חלבון למנה)
  • מועשרת במגוון ויטמינים ומינרלים
  • עלותה לא גבוהה (115 ש”ח לשקית עבור 15 מנות- קצת פחות מ 8 ש”ח למנה).

ניתן להזמין ישירות מכאן

פירות יער

פירות יער עשירים בנוגדי חימצון ומאוד טעימים.

אני אוהבת להוסיף מיקס של פירות יער קפואים לשייק אבל כל תוספת של פרי תשדרג את השייק שלכם.

ירוקים

תיסוף של עלים ירוקים בשייק מעשיר אותו בויטמינים ומינרלים וגן בנוגדי חימצון.

עלים ירוקים משפרים את תהליכי ניקוי הרעלים בגוף, תורמים לשיפור האנרגיה ועשירים בברזל וכלורופיל.

ניתן לתסף עלים ירוקים, אני מוצאת aדווקא עלי תרד אינם פוגעים בטעם של השייק. לי מאוד נח להשתמש באבקת גרין אמאזון המכילה מגוון של עלים ירוקים ללא טעם לוואי דומיננטי שהורס לי את השייק.

ניתן לרכוש את אבקת גרין אמאזון אצלי בקלניקה או במגוון חנוית טבע.

פטריית היריסיום

פטרייה נהדרת עם תרומה משמעותית למערכת הנוירולוגית ולשיפור הזכרון . ניתן לרכוש בכמוסות או אבקה בקישור הזה.

הפטרייה מכונה “האוכל של הטבע של הנוירונים”, בשל יכולתה להעלות את רמת הגורם הנויטרופי NGF – Nerve Growth Factor, במוח ובמערכת העצבים, אשר מגן על נוירונים מפני תהליכים של ניוון, הזדקנות וחבלה.

משמעות שמה העממי של הפטרייה המוכר ביותר – Lion’s mane, הינו רעמת הארי, זאת משום ששערותיה הלבנות של הפטרייה מזכירות רעמת ראש אריה.

במשך מאות שנים באסיה, אנשים אכלו מפטריית היריסיום על מנת לפתח “עצבים מפלדה וזיכרון של אריה”.

ביפן, נזירים בודהיסטים זכרים נהגו לשתות תה מהפטרייה על מנת לשפר את חדות המוח, כמו גם את יכולתם להתמקד במהלך מדיטציה.

ברפואות הסיניות והיפניות המסורתיות שימשה פטריית היריסיום לחיזוק הטחול, להזנת המעיים, וגם כתרופה נגד סרטן. על פי המסורת, הפטרייה מזינה חמישה איברים פנימיים (כבד, ריאות, טחול, לב וכליות), מקדמת תהליך עיכול תקין, מספקת מרץ וכוח, ומומלצת גם לטיפול בכיבים בקיבה ובתריסריון, כמו גם גסטריטיס כרונית.

קולגן

קולגן הוא אחד מהחלבונים החשובים ביותר בגוף האדם, ורכיב עיקרי בעור. הקולגן יוצר סיבים בעלי חוזק רב למתיחה ויחד עם חלבונים נוספים משפיע על גמישות העור, הלחות שבו, ומראהו החיצוני.

ברכישת קולגן חשוב לשים לב שהוא משולב עם חומצה היאלרונית וויטמין C לשיפור הספיגה.

אני רוכשת את הקולגן הזה

l-glutamine

גלוטמין היא חומצת האמינו הנפוצה ביותר בגוף ומשתתפת ביותר תהליכים מטאבוליים מכל חומצת אמינו אחרת. 

גלוטמין חיוני לתפקוד תאי מערכת העיכול ויכולה לעזור במקרים של מחלות אוטוטימוניות, מחלות מעי דלקתי והפרעות מערכת העיכול העלולות לנבוע ממעי דליף. 

הוא מסייע להפרשת הורמון גדילה ושפור מדדי גדילה בילדים ותורם לבריאות מערכת העיכול

זרעי צ'יאה

זרעי צ’יה עשירים בחומרים נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים חופשיים. מאטים הזדקנות ומפחיתים את הסיכון לסרטן ומחלות שונות. 

עשירים בסיבים. הסיבים סופגים כמות רב של מים שמגבירה את תחושת השובע.

עשירים בחלבון
שמשפיע על תחושת השובע, מקטין את התשוקה למתוק.

תוכן המאמר נועד למידע בלבד והוא אינו תחליף לטיפול רפואי מקובל.

בכל מקרה יש להיוועץ עם הרופא המטפל.

צרו קשר