ניקוי רעלים

מה זה ניקוי רעלים?

ניקוי רעלים היא שיטה תזונתית לניקוי הגוף באמצעות תזונה בריאה וקלה לעיכול.

הניקוי המובא כאן הוא אינו קיצוני ומתאים מאוד למי שסובל מ:

  • מיגרנות
  • השמנה
  • תאווה למתוק
  • עייפות וחוסר אנרגיה
  • חוסר איזון הורמונאלי
  • עור עייף ודהוי
  • כאבי בטן, נפיחות וגזים
  • נשירת שיער
  • הפרעות שינה

למה צריך ניקוי רעלים?

הכבד הוא האיבר בגוף שמטרתו לסנן את הדם ולפנות את הרעלים.

הרעלים מצטברים בגוף כל הזמן. הם מגיעים מהתזונה שאנו אוכלים, מהאוויר שאנו נושמים, מהקרינה הסובבת אותנו ואפילו ממחשבות שליליות וסטרס. כאשר הגוף  שלנו עמוס בהתנהלות היומיומית שלו הוא מתקשה לעשות את התיקונים הקטנים שיביאו לשינוי משמעותי.

הכבד שעובד במרץ 24/7 מתמלא ברעלים ומתקשה בפינוי הפסולת מהגוף והתוצאה היא: עייפות, נשירת שיער, מיגרנות וכאבי ראש, חוסר אנרגיה והפרעות שינה, קשיי עיכול נפיחות וגזים ועוד..

למה דווקא עכשיו ניקוי רעלים?

התקופות המומלצות ביותר לניקוי הם האביב והסתיו.

באביב אנו מנצלים את כוח ההתחדשות של הטבע ובסתיו את המגמה של הקוסמוס להשיל ולשחרר.

הסתיו היא תקופת ה LET GO, העצים משילים עליהם, הצמחים מתכנסים לפקעת ולשורש וגם עבורנו זו תקופה נפלאה לשחרר מטענים עודפים ולפנות.

האביב זו תקופת ההתחדשות והצמיחה. בפילוסופיה הסינית זו העונה של אלמנט העץ והאיברים הכבד וכיס המרה ולכן זו תקופה נהדרת לניקוי כבד.

מה עושה ניקוי רעלים?

  • הניקוי מאפשר לגוף לשחרר את כל הרעלנים שהצטברו בו
  • הוא מקדם תהליך של ירידה במשקל
  • מעניק תחושת עילוי ושחרור
  • ומאפשר הכנת הגוף לחורף
  • ובניית משאבי אנרגיה חדשים ויעילים
  • הניקוי גם עוזר פעמים רבות להיפטר מבעיות כרוניות שמלוות אותנו כבר שנים רבות: מעי רגיז, קשיי עיכול, גזים, מיגרנות, פריחות, סינוסיטיס, קשיי שינה,חוסר אנרגיה, עייפות, פריחות ובעיות עור ועוד..

למה? כי מצד אחד אנו מגרשים את הגורם המגרה אליו אנו רגישים ומצד שני אנו “מקלים על הגוף” בתזונה פשוטה ובסיסית ומאפשרים לו לטפל בבעיות הקימות.

למה אורז?

  • אורז הוא מזון היפואלרגני. גם בהעמסה הוא לא גרום לתופעות לוואי ואלרגיות (ראו את הסינים..).
  • יש לנו הרבה מוצרי אורז וזה מאפשר לנו לגוון את התפריט המוגבל יחסית.
  • לאורז טעם נייטרלי המאפשר לנו גיוון.
  • האורז משביע, מרגיע וממלא.
  • האורז הוא דגן זול וזמין.
  • האורז קל לעיכול
  • אורז לבן עלול לגרום לעצירות ולכן יש להקפיד על 70% אורז מלא

אזהרות

הפרוטוקול ניקוי הוא יחסית עדין אבל גם הוא עלול לגבות מחר:

הניקוי מתאים לאנשים בריאים!

אינו מתאים למי שסובל מבעיות בריאות. מומלץ בכל מקרה להיוועץ עם רופא או נטורופת לפני תחילת הניקוי ולהיות קשובים לתחושות הגוף. ההנחיות המובאות כאן הן כלליות.

רנה אינה אחראית לכל נזק שייגרם בעקבות ביצוע הפרוטוקול. הניקוי הוא על אחריות המטופל בלבד. לכל המעוניין ניתן לבקש ליווי מקצועי צמוד בהתאמה אישית לצרכיך.

הניקוי הוא תהליך מקרר. הוא פחות מומלץ במזג אויר קר ולא מתאים לאנשים הסובלים מקור.

הניקוי מקדם ירידה במשקל וגורם להפחתת תאבון. הוא אינו מתאים לאנשים הסובלים מתת משקל.

בתחילת הניקוי עלולות להופיע ריאקציות. הריאקציות נובעות משחרור הרעלנים לזרם הדם. הריאקציות יכולות לבוא בכל מיני ביטויים החל מכאבי ראש, מחלה, עייפות, מצב רוח, כאבים וכד’. יש להיות קשובים לגוף ולקבל את הריקאציות בהבנה שזה חלק מהתהליך ומדובר ב”משבר החלמה”. יחד עם זאת יתכן וכרגע הגוף שלכם אינו מסוגל להתמודד עם הניקוי וכדאי להפסיק ולהתחיל במועד אחר.

מתלבטים? יש להיוועץ ברופא או איש מקצוע. חשוב לי לציין- אם יש ספק אין ספק! עדיף להפסיק ולהתחיל מחדש תחת ליווי מקצועי מאשר לייצר נזק לגוף.

הניקוי נמשך כשבועיים ולאחר מכן יש חזרה הדרגתית לתזונה בריאה. זו הזדמנות נפלאה עבורך להתחיל חיווט מחדש של הגוף ולצאת לדרך חדשה עם הקשבה לגוף ואחריות אמיתית לבריאות שלך.

איך עושים ניקוי רעלים / דיטוקס?

מדובר בתזונה מאוד פשוטה שמבוססת על אורז ירקות ומעט מאוד פירות. מאחר והתזונה מתבססת על מזון אחד מרכזי, נוצר “שעמום” במערכת העיכול והיא מתפנה לפינוי הרעלנים שנצברו בגוף ולניקוי הכבד. בנוסף החשק למתוק בכלל ולאוכל בפרט יורד והירידה במשקל בעקבותיה.

הניקוי מובא בגרסה רגילה וגרסה היפואלרגנית. מי שסובל מאלרגיות מומלץ לו לבצע את הניקוי המחמיר יותר.

בתקופת הניקוי רצוי לשתות הרבה מים וחליטות צמחים בכדי לשפר את פינוי הרעלים.

פרוטוקול ניקוי רעלים

מה מותר :

אורז:
 כל הסוגים. 70% מלא. 3 פעמים ביום
 פסטה מאורז מלא
 אטריות אורז
 פריכיות אורז עם מלח
 פצפוצי אורז ללא סוכר
 חלב אורז (ויטרייז מאוד מומלץ. אפשר גם את האורז עם השקדים שטעמו מעט מרציפני למי שאוהב)
 שום דגן וקטנייה פרט לאורז

ירקות:
 מותר כל הירקות. בניקוי היפואלרגני יש להוריד גם ירקות סולניים (ללא תפוחי אדמה, עגבניות, חצילים ופלפלים).
 מותר שעועית ירוקה/סינית, כמה שיותר ירוקים וכתומים.

פירות:
 מותר תפוחים, אגסים, רימונים, לימונים, ענבים, פומלה, פומלית, אשכולית, אפרסמון, גוייבה ופירות יער , אגסים, רימונים, שזיפים, ענבים, משמש טרי, אפרסקים (רק הקליפה אלרגנית), נקטרינה, אפרסמון (יותר מ 1 ליום יש לקלף)
 לא מומלץ- פירות טרופיים, תות שדה, אבוקדו, פירות הדר כתומים., אבטיח ומלון ואבוקדו

שמן:
 שמן זית כתית מעולה. ללא שמן רווי, שמן מן החי, טראנס
תבלינים:
 מותר הכל פרט לאבקת מרק ופפריקה. אין הגבלה במלח
 אבקת מרק. בניקוי היפואלרגני ללא פפריקה (פלפל).

שתייה:
 מים, סודה, תה צמחים, תה רגיל. קפה עד שניים ביום שחור/אספרסו. (קפה מורידים במיגרנות, שילשולים, ציסטות בשדיים וחרדות/דיכאון). קפה שחור או אספרסו זה אנטיאוקסידנט.
 מיץ רימונים, גזר ותפוחים סחוט טרי
 חליטת צמחים. זרעי גדילן, עלי ארטישוק, שורש שן ארי, עלי סרפד. סה”כ מכולם ביחד 3 כפות ליום בחליטה לאורך כל היום. ניתן להוסיף גם עלי סטיוויה להמתקה, מליסה, נענע, עשב לימון, לימונית, מרווה וכל צמח אחר שאהוב עליכם. אפשר להוסיף גם לימון ופרוסות של ג’ינג’ר.

מתוקים:
 המתקה סטיבייה ללא הגבלה, עד 2 כפיות סירופ מייפל,
 ריבה מ 100% פרי ללא סוכר וממתיקים עד 2 כפות ליום מפירות מותרים אך ורק אחה”צ, רק בארוחה אחת.
 אסור להתחיל את הבוקר עם מתוק. מותר רק אחרי השעה 16:00

רשימת קניות לתהליך ניקוי רעלים

אורז:
 אורז מלא: עגול מלא, אדום, אורז בר שחור.
 אורז לבן: בסמטי ושסושי/ריזוטו.
 פסטה מאורז מלא
 אטריות אורז
 פריכיות אורז עם מלח
 פצפוצי אורז ללא סוכר
 חלב אורז


ירקות:
 כל הירקות  (היפואלרגני ללא סולניים – תפוחי אדמה, עגבניות, חצילים ופלפלים). שעועית ירוקה/סינית, כמה שיותר ירוקים וכתומים.

פירות:
 תפוחים, אגסים, רימונים, לימונים, ענבים, פומלה, פומלית, אשכולית, אפרסמון, גוייבה ופירות יער , אגסים, רימונים, שזיפים, ענבים, משמש טרי, אפרסקים (רק הקליפה אלרגנית), נקטרינה, אפרסמון (יותר מ 1 ליום יש לקלף)

שמן:
 שמן זית כתית מעולה.

תבלינים:
 מותר הכל פרט לאבקת מרק (היפואלרגני ללא פפריקה). אין הגבלה במלח

שתייה:
 מים, סודה, תה צמחים, תה רגיל. קפה עד שניים ביום שחור/אספרסו
 מיץ רימונים, גזר ותפוחים סחוט טרי
 חליטת צמחים. זרעי גדילן, עלי ארטישוק, שורש שן ארי, עלי סרפד. סה”כ מכולם ביחד 3 כפות ליום בחליטה לאורך כל היום. ניתן להוסיף גם עלי סטיוויה להמתקה, מליסה, נענע, עשב לימון, לימונית, מרווה וכל צמח אחר שאהוב עליכם. אפשר להוסיף גם לימון ופרוסות של ג’ינג’ר.

מתוקים:
 סטיבייה, סירופ מייפל,
 ריבה מ 100% פרי ללא סוכר מהפירות המותרים

תפריטים לדוגמא:

ארוחת בוקר:
 דייסת אורז+ פירות יער, רסק תפוחים וקינמון –או-
 פצפוצי אורז+תפוח עץ, פירות יער וחלב אורז
ארוחת ביניים:
 מרשימת הפירות והירוקת המותרים

ארוחת צהריים:
 אורז/אטריות אורז/נודלס אורז + ירקות מוקפצים/אנטפסטי

ארוחת ביניים:
 מרשימת הפירות והירוקת המותרים –או-
 עלי אורז ממולאים בתפוחי עץ וקינמון –או-
 פריכיות אורז עם ריבה או ממרח ירקות

ארוחת ערב:
 מרק ירקות עשיר בתוספת אורז או אטריות אורז

מה תרגישו?

 יתכנו תופעות “לוואי” האופייניות לניקוי ומעידות שהגוף אכן מפנה את הרעלנים שהצטברו.
 כאבי ראש, פריחות או בעיות עור קלות, עצבנות, שינה רבה/חוסר שינה, השתנה מרובה, חוסר תאבון , ירידה במשקל וכד’.
 יש לזכור שכל שינוי הוא מבורך, גם אם באותו רגע הוא לא נעים, מאחר והוא מעיד על פינוי וניקוי.

בישול

1. הכינו סיר אורז, הוא ילווה אתכם מספר ימים. עדיף להשתמש באורז מלא כדי למנוע חשש לעצירות.
מומלץ מאוד להשרות את האורז מספר שעות, לסנן ולבשל כרגיל (על כל כוס אורז 2 כוסות מים)

2. הכינו סיר של דייסת אורז.
כוס אחת של אורז סושי על 5 כוסות של מים/חלב אורז.
יש לבשל עד לספיגת רוב הנוזלים וקבלת מרקם דייסתי (כ 30 דק). לקרר ולאכול כל פעם שמתחשק.
אפשר להוסיף סיטיבייה להמתקה, קינמון, פירות יער, תפוחים, רסק תפוחים. מה שאתם אוהבים.
מנה נפלאה לפתוח את היום.

3. הכינו תבשילי ירקות. הם יגוונו את התפריט וישירו אותו. אני ממליצה על סירים בצבע אחד:
 סיר כתום ע”ב בטטה, גזר, דלעת
 סיר ירוק ע”ב ארטישוק, קישואים, תרד, ברוקולי,
 אפונת שלג, שעועית ירוקה, כרוב ניצנים, כרוב
 סיר צהוב: שעועית צהובה, ארטישוק,
איך מכינים? כמו שאמא שלי אומרת…
מאדים בצל בשמן זית, מוסיפים את הירקות הקצוצים, מוסיפים מעט מים, מכסים ומבשלים לריכוך. מתבלים לפי הטעם.

מה עוד?
 פטריות מוקפצות עם בצל
 קישואים וכרוב ממולאים ברוטב יין (האלכוהול מתאדה בבישול)
 סושי הוא תמיד פתרון נפלא וטעים. אומנם חסר רוטב סויה שאסור בניקוי אבל עדיין…
 סלט אצות ומלפפונים, סלט ירקות, סלט ירוק, תמיד מומלצים. (משרים את אצת הוואקמה במים לריכוך. סוחטים. מגישים עם מלפפון פרסו לגפרורים ברוטב ע”ב שמן זית לימון וניתן להוסיף וואסבי)


מתוקים
כאן ההיצע קצת קטן אבל עם קצת יצירתיות השמיים הם הגבול:
 תפוחים אפויים בקינמון
 דפי אורז ממולאים בתפוחים שריככנו קצת במיקרו
 אגס אפוי.
 פריכיות עם ריבה ללא תוספת סוכר
 רסק תפוחים ללא תוספת סוכר כממרח או להמתקה.
 מחית מבטטה יכולה לשמש כממרח מתקתק ומשביע לפריכיות.

נישנושים
 פריכיות עם ממרח מותר, עדיף על בסיס ירקות או עם אחד התבשילים שהכנו.
 פצפוצי אורז עם חלב אורז
 ירקות חתוכים. דאגו שתמיד יהיו נגישים וזמינים. מקלוני סלרי, גזר, תפוחים וכל ירק שאתם אוהבים לנשנש.
 עם ההתקדמות של הניקוי תגלו שיש לכם פחות תאבון ופחות צורך לנשנש..

יש לכם שאלות?

מוזמנות לפנות אלי בתגובת או בקבוצת הפייסבוק המיוחדת שהקמתי עבורכן – ניקוי רעלים סתווי עם רנה

מאחלת לכן הרבה הצלחה. שלכן רנה (לגברברים שכאן, אני פונה בלשון נקבה כי כאן הן הרוב. הפעם יש נטייה מגדרית לטובת הנשים, אבל נוכחותכם והשתתפותכם מתקבלת בברכה ואהבה)

עברתם שבועיים- מה עכשיו? מוזמנות להמשך הפרוטוקול

קצת מהתגובות המרגשות ששיתפתן בקבוצת הניקוי בפייס :