מגנזיום

האם חסר לכם מגנזיום?

רוב הסיכויים שכן. לצערנו יש לנו מחסור משמעותי ברוב המינרלים.
המינרלים מגיעים מהקרקע וככל שהקרקע מנוצלת יותר כך המינרלים מתחלקים ליותר תוצרת ואתם מקבלים פחות.
תוסיפו לכך את ההשקיה שהיום מבוצעת ברובה ממים מותפלים דלים במינרלים
ואת העובדה שהגוף שלנו הוא צרכן משמעותי של מגנזיום
בעיקר כאשר עושים הרבה ספורט או מזיעים.

גם מצב של סכרת סוכר בדם גורם לשחיקה של רמות מגנזיום ברקמות.
במצב זה המגנזיום חשוב מאוד כי הוא משפר פעילות אינסולין ואנזימי עיכול ומייעל פעילות תאית .
המגנזיום שמתאים במצבי סוכרת מגנזיום גלוקונאט

מה ההרגשה במחסור של מגנזיום?

הפרעות במערכת השלד– שרירים מכווצים וכואבים שקשה לשחרר, בגפיים ובפנים. שרירי רגליים שנתפסים בלילה, נימול

הפרעות במערכת העצבים– עייפות, כאבי ראש, עצבנות, דיכאון ומצב רוח ירוד, בעיות זיכרון, קושי להרדם והפרעות שינה, מיגרנות

הפרעות עיכול- בחילות והקאות

מה מתפקיד של המגנזיום בגוף?

למגנזיום יש תפקיד בתהליך של פעילות השריר ומחסור במגנזיום עלול לפגוע בתהליך של שחרור רקמת השריר. כנרפה שרירים יש לו גם תפקיד במערכת העיכול ולכן יכול לעזור לסובלי מעצירות או התכווציות המערכת העיכול.

הוא גם לוקח חלק בפעילות מערכת העיכול, משפיע על הפרשת האינסולין ועל המערכת העיצבית.

בזכות תכונותיו להרפיית השריר והרגעה המגנזיום יכול לסייע  גם במקרים של מיגרנות. חשוב ליטול כמה שיותר מוקדם לפני

שמתפתחת המיגרנה.

האם ניתן לגלות מחסור במגנזיום בבדיקות הדם?

מגנזיום הוא מינרל תוך תאי ולכן בדיקת דם לא רלוונטית (כי היא בודקת את הדם ולא את התאים..)

ניתן לגלות מחסור במגנזיום בצורה סימפטומטית, לפי המפורט מעלה.

עודף במגנזיום יגרום לתופעות לוואי הכוללות שלשולים וכאבי בטן, קצב לב לא סדיר, לחץ דם נמוך, בחילות, הקאות, שלשולים, בלבול, האטת נשימה ותרדמת.

למי כדאי ליטול מגנזיום?

*מי שסובל משרירים מכווצים
*כששרירי הרגליים נתפסים בלילה
*מי שמתקשה להרדם כי מרגיש שהגוף שלו בטנס שרירי
*מי שמתעמל בקביעות.
*סובלים ממיגרנות
צריכת מגנזיום יעילה מאוד גם לסובלים ממיגרנות מכיוון שמרפה את השרירים ומשפרת את זרימת הדם לראש. במקרה זה חשוב לצרוך את המגנזיום כמה שיותר מהר לפני שמתפתחת המיגרנה.

מתי ליטול מגנזיום?

עדיף על קיבה ריקה כדי למנוע תחרות ספיגה עם המזון.
אני ממליצה ליטול בלילה. כך תהנו מהרפית שריר שתעזור לקדם שינה טובה ותכינו את השריר לאימון של מחר.

איזה מגנזיום לקחת?

מגנזיום גליצינאט-  פורמט יחסית חדש. יש לו מולקולות קטנות שנספגות בקלות בגוף. לא גורם לתופעות לוואי ומעט יקר מהציטרט.

מגנזיום גלוקונאט- מומלץ לחולי סכרת

מגנזיום ציטראט- נספג בקלות ואינו דורש חוציות גבוה של מערכת העיכול. יש לו מעט מאוד תופעות לוואי, אינו גורם להפרעות עיכול והא יחסית זול.

מגנזיום אוקסיד- דורש חומציות גבוה במעיים בכדי להספג ומתאים למי שסובל מחומציות יתר. ספיגתו יחסית נמוכה והוא עלוללגרום לשלשולים.

מגנזיום אוקסיד מונוהידראט( (מגנוקס)- נגזרת כימית של אוקסיד שחיברו לה יון מימן נוסף. דומה בתכונותיו למגנזיום אוקסייד.

מגנזיום הידרוקסיד- נקרא לעיתים גם “חלב מגנזיום ומשמש תכשיר נוגד חומצה לסתירת החומציות בקיבה. לטיפול בקשיי עיכול, בעיות בקיבה ובצרבות וכחומר משלשל.

לסיכום: כל אחד מגיב בצורה שונה לסוגי המנזיום השונים ולכן לפעמים יש צורך בניסוין וטעייה עד שתגיעו למוצר בכי נכון עבורכם.

עוד מחקרים בנושא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2407766 .

 https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

https://www.health.gov.il/Subjects/FoodAndNutrition/Nutrition/Adequate_nutrition/Pages/magnesium.aspx

השארת תגובה