דיאטת השמנה

דיאטת השמנה – צרות של עשירים, אלוהים נותן אגוזים…

הלוואי עלי, הדשא של השכן… אלו דיאטת השמנההמשפטים ששומעים כל מי שנזקקים לתהליך של דיאטת השמנה.

אומנם, רוב העולם מתמודד עם משקל עודף, אבל יש גם כאלה שסובלים מתת משקל.

מי זקוק לתהליך של דיאטת השמנה?

כל מי שסובל ממשקל גוף נמוך מדי מהסיבות הבאות:

  • גנטיקה- הם פשוט שורפים הרבה יותר קלוריות במהלך היום
  • בריאותיות- מחלות רבות וגם הטיפול התרופתי עלולים לגרום לבעיות כמו חוסר תאבון והפרעות עיכול שגורמים לירידה במשקל.
  • חוסר תאבון או תחושת שובע מהירה
  • ועוד.

למה צריך דיאטת השמנה?

תת משקל היא בעייה אמיתית, בדיוק כמו עודף משקל.

יש הרבה מצבים שעלייה במשקל היא חיונית:

  • נוער לפני גיוס שסובל מתת משקל לא יוכל להתגייס
  • גברים ונשים שרוצים לחטב את הגוף ולבנות מסת שריר לא יוכלו לעשות זאת במצב של תת משקל.
  • אנשם שסובלים מתת משקל יסבלו יותר מקור.
  • העצמוות הבולטות בהעדר רקמת שומן אינם מגוננות ולכן יתכנו כאבים מעצם הזנב בשמן ישיבה או בסיטואציות אחרות.
  • שכיח לראות בעיות כמו עייפות, דיכאון, נשירת שיער, בעיות שיניים, חוסר אנרגיה ועוד.
  • נשים שסובלות מתת משקל יחוו הפרעות במערכת ההרומונאלית. אמאנוראה (הפסקת מחזור), אי סדירות מחזור ובעיות פוריות
  • תת משקל עלול להיות להתפס בעיני חלק מהאנשים כלא אסתטי, בדיוק כמו עודף משקל.

דיאטת השמנה

דיאטת השמנה – מה לאכול?

הנטייה הראשונה היא לחשוב שכדאי להתחיל לצרוך את כל המזונות השמנים שכולם מנסים להמנע מהם בניסיון לרזות כגון: צ’יפס, גלידות וכד’ אבל תזונה לא בריאה היא לא בריאה גם למי שרוצה לעלות במשקל.

המטרה היא להעשיר את התפריט במזונות בריאים עם צפיפות קלורית גבוהה והרבה חלבונים שישמשו כאבני ביניין לגוף.

מה זה צפיפות קלורית? מזון שמכיל הרבה קלוריות בכמות קטנה.

  • שומנים בריאים: טחינה, אגוזים, זרעים, אבוקדו, שמן זית.
  • חלבונים בריאים: סלמון, ביצים, עוף (אפשר לבשל עם העור) ובשר שמן במתינות.
  • פירות וירקות: עשירים במינרלים וויטמינים. בניגוד להמלצות תזונה לירידה במשקל שממליצה תמיד לאכול את הפרי בשלמותו, כאן אפשר ומומלץ להכין מיץ כדי לקבל צפיפות קלורית גבוהה יותר.
  • שייקים: יש היום הרבה שייקים בריאים במורכבים מחלבון צמחי אשר מספקים 22 גר’ חלבון למנה. בשילוב עם פרי וחלב צמחי הם כולים להוות פתרון נפלא להשלמת קלוריות וחלבון.
  • דגנים מלאים: כוסמין, שיפון, קינואה. גוונו אתהתפריט ואל תסתפקו רק בחיטה.
  • ארוחות קטנות: אם אתם מגיעים מהר לתחושת שובע, איכלו ארוחות קטנות, אבל איכלו יותר ארוחות ביום.
  • אל תשתו מים לפני האוכל: המים תופסים נפח מהקיבה, נפח שאנו רוצים למלא בקלוריות.

ספורט ותפקידו בתהליך של דיאטת השמנה

לספורט יש תפקיד חשוב בבניית מסת השריר.

מומלץ מאוד לשלב פעילות של חיזוק שריר כמו משקולות, פילאטיס, עיצוב וכדומה.

דיאטת השמנה

טיפול ברפואה משלימה משולבת – רנה פשוט להרגיש טוב

אצלי בקליניקה תקבלו טיפול משולב:

  • תזונה ותפריט מותאם אישית
  • דיקור לאיזון מערכת העיכול וחילוף החומרים (מי של אוהב מחטים יכול לקבל דיקור בלייזר רך שאינו פולשני ואינו כואב כלל)
  • תוספי מזון מומלצים
  • צמחי מרפא לאיזון מערכת העיכול
  • הטיפול כולל גם התייחסות לבעיות אחרות שעלולות לקדם את בריאותכם השלמה ולקדם עלייה במשקל כמו: הפרעות שינה, דיכאון, איזון הורמונאלי ועוד…