ג’לטין לבריאות המפרקים, מערכת העיכול והשיער

סובלים מכאבי מפרקים? פציעות ספורט? שיער דליל ונושר?

מערכת עיכול חלשה, מיגרנות ודלקות?

כל אלה יכולים להשתפר משמעותית עם תיסוף של קולגן או ג’לטין.

 

קולגן הוא תוסף ידוע וחשוב, אבל עלותו הגבוהה מונעת מהרבה מטופלים צריכה יומיומית וחבל…

במקום לתסף קולגן ניתן לתסף ג’לטין. זה פתרון זול יותר, זמין ועם המתכון שמופיע למטה אפילו טעים.

מדובר בחומר דומה אבל הקולגן נמס לחלוטין במים בעוד שהג’לטין הוא חומר שסופח מים ומייצב אותם ולכן משמש לייצוב של עוגות מוס וג’לי.

מי צריך קולגן?

שיפור תפקוד מערכת השלד-

כל רקמות החיבור שלנו מורכבות מקולגן. עם הגיל והמאמץ הגופני הקולגן מופרש מהרקמות החיבור ויש צורך לחדש את אספקתו.

הקולגן בונה את מערכת השלד, השרירים, הגידים והרצועות. את השיניים, השיער והעור.

צריכה יומיומית של קולגן תשפר את גמישות השלד, הסחוסים ותעניק מראה שיער שופע וחזק.

ספורטאים רבים נאלצים להתמודד עם פציעות ספורט כגון: נקעים, מתיחות, קרעים או שברים ברקמות השריר-שלד.

שכיח מאוד לראות פתיעות מסוג זה גם בקרב אנשים מגיל 50 + וגם בקרב העוסקים בספורט כתחביב.

פציעות מסוג זה גורמות לכאבים, מגבלת תנועה ושיבוש של איכות החיים.

שיפור תיפקוד מערכת העיכול-

לג’לטין תפקיד משמעותי בתיקון ושיקום מערכת העיכול ובעיקר רקמות המעי.

תופעה של מעי דליף היא מצב בו חומרים עלולים לחדור את דופן המעי ולעבור לזרם הדם.

מצב זה גורר תגובה חיסונית של הגוף העלולה לגרום למחלות אוטואימוניות.

רעלנים המצטברים ברקמות עלולים להתרכז במפרקים ולגרום לדלקות וכאבים.

מעי דליף עלול להיות הסיבה להפרעות בריאותיות רבות והפרעות במערכת העיכול.

מאיפה מגיע הקולגן והג’לטין?

הקולגן והג’לטין הוא למעשה סוג של חומצת אמינו המגיעה מהמזון.

הג’לטין מגיע מעצמות בעלי חיים או קשקשי דגים (בקר, חזיר ודגים). בתזונה המודרנית אנו לא צורכים הרבה ג’לטין ולכן גופנו לא מקבל חמרי גלם מספיקים לבניית קולגן וחידוש הרקמות.

הסיבה לפציעות היא בעיקר מחסור בחומרי גלם המסייעים לחידוש הקולגן הבונה את רקמות הסחוס והשלד.

מחקר שנערך במעבדה לביולוגיה מולקולרית פונקציונלית ב-UC Davis College ובשיתוף המכון האוסטרלי לספורט, סובר שצריכת תוספי ג’לטין בשילוב של מקבצי פעילות גופנית עצימה, עשוי לעזור בבנייה של רצועות, גידים ועצמות.

המחקר נועד לקבוע האם תוספת הג’לטין עלולה להגביר את סינתזת הקולגן.

משתתפי המחקר צרכו 5 או 15 גרם של ג’לטין מועשר בויטמין C או פלצבו ונבדקה השפעת הדם שלהם על רצועות מהונדסות.

תוצאות המחקר הראו שיפור ניכר בתוכן הקולגן השרירים המהונדסים אצל המטופלים שנטלו ג’לטין.

איך כדאי לצרוך את הג’לטין?

ניתן לקנות ג’לטין מבקר, חזיר או דגים.

אני מעדיפה את הג’לטין שמקורו בדגים מכיוון שהוא נחשב נקי יותר ואין חשש להמצאות נגיף “הפרה המשוגעת”.

חשוב לשלב עם הג’לטין עם ויטמין C שמסייע בספיגה.

מתכון לממתקי ג’לטין.

2 כפות גדושות ג’לטין

½ כוס מים

להשרות את הג’לטין עד לקבל ספוג.

************להמיס במיקרו עד לקבלת נוזל צלול.

½ כוס מיץ תפוזים לא קר (אם נשים ג’לטין חם בנוזל קר נקבל מרקם גושי לכן יש להוסיף את הנוזל הקר לחם בזהירות).

*********למזוג לתבניות סיליקון קטנות ולהקפיא.

*********לחלץ את הסוכריות ולשמור במקרר.

ניתן לשדרג עם תוספת של פירות או פירות יער טחונים. ניתן להחליף את מיץ התפוזים בכל מיץ פרי אחר.


רנה שפירא

מתמחה בהקלת כאבים בשיטת טיפול ייחודית המשלבת לייזר רך, דיקור, נטורופתיה ועיסוי.

הקליניקה של רנה נמצאת בכפר סבא.

לפרטים נוספים 0506544144

 

תוכן המאמר נועד למידע בלבד והוא אינו תחליף לטיפול רפואי מקובל.

בכל מקרה יש להיוועץ עם הרופא המטפל.